Popis

Zavětří je malá vesnička hluboko v horách. Už jako takové místo je sama určena k tomu, aby byla až neuvěřitelně nudná a nezajímavá, ale zdání může klamat. Tato vesnice je plná prapodivných tajemství a ještě divnějších lidí.

Rozložení vesnice

Náves vesnice Závětří.

Z malé lesní cesty se dostanete doprostřed malé návsi této vesnice. Je obklopena čtyřmi budovami. Okolo nich jsou povětšinou menší políčka, či nasekané dříví, pytle a bedny. Uprostřed samotné návsi je studna.

Největší budova celého Závětří(ale přesto malá budova) je hospoda. Tu obývá hostinský Pavel s ženou Olenou, jejich dcerou Hoskou a hostinského rodiči - Starým Petrem a Cachotou.

Další domek obývá velký urostlý muž, místní brtník Toman, se svojí velice krásnou mladou ženou.

3. dům je místního uhlíře Jarona, jeho ne moc přívětivé ženy a jejich 2 dětí, Marik a Jenka.

A poslední domov patří místnímu lovci a jeho ženě Markétě.

Glušijina samota.

Kousek dál od zbytku vsi je menší samostatné stavění. V jeho okolí je spoustu všemožně rostoucích bylin a květin. Všechny jsou moc hezky uspořádané v urovnaných záhoncích a je vidět, že se o ně někdo dobře stará.

Palouk nad dolem.

Zde bydlí místí bylinkářka Gluša. Zbytku vesnice se spíše vyhýbá, ale očividně ne ve zlém. Spíš má radši samotu a lituje k nešťastné smrti své dcery Uny.

V blízkosti samotné vesnice je založen menší důl, hned před ním stojí zaparkovaná malá maringotka s koněm. To vše vlastní trpaslík jménem Brajen. Pokoušel se zde založit důl a dokonce i narazil na žílu. V brzké době by se mu mohlo povést zvětšit svoji práci a skutečně vydělávat.

Pokud se někdo zvědavý rozhodne šmejdit v přilehlém okolí narazí na malou mýtinu s velkým množstvím lučního kvítí a do kruhu postavených 6 monolitů. Záhadné, ale krásné místo.

Legendy

Studna - Podle legendy se ve studně na návsi před 7 lety utopila dcera místní bylinkářky Gluši, Una. Kvůli nešťastné lásce k mladíkovy, který se v okolí vesnice snažil najít poklad. Ten se měl nacházet v okolí vesnice a mládenec pravidelně vyrážel hledat v širokém okolí. Když se zasnoubil s Unou celá vesnice z toho měla radost, ale náhle se po chlapci slehla zem. Nešťastná Una se jednoho večera rozhodla vzít si život skokem do studny a stala se zní víla. Od té doby je ve vsi ta nejlepší voda, která zůstává jako z horského pramene i několik dní v sudu.

Palouček nad dolem - Kdokoliv na toto místo přijde připadá si jako na kouzelném místě. Tady totiž ráda trávila čas místní dívka Una. Od té doby se v noci zde podle pověsti odehrávají prapodivné rituály a lidé kteří sem v noci přijdou ztratí paměť a ráno se proberou vyčerpaní. Co je na této pověsti pravda to je otázka.

Autor a správce

Vesnice je PJ Bunny, jehož quest Závětří se zde odehrával - pro zapojení vesnice do svého Q či příběhu v rámci IF jej kontaktujte přes PM (soukromou zprávu) na portále IF. Napsal, Arkenor.